Wat kun je met SEO?

Date dinsdag, 29 september 2015 14:27 |   | 
Wat kun je met SEO?

SEO ook wel Search Engine Optimalization genoemd, wordt toegepast op websites. Door aan de richtlijnen van bijvoorbeeld Google te voldoen komt je website hoger in de zoekmachine rankings waardoor je sneller gevonden zult worden. SEO is echter wel afhankelijk van diverse factoren zowel intern als extern. Onderstaand vind u de drie belangrijkste onderdelen voor SEO.

Technische SEO

Een van de belangrijkste aspecten van SEO is de technische kant. Een website kan er nog zo mooi uit zien maar als de laad tijden om te huilen zijn kan niemand er wat mee. Google houdt overigens ook niet van trage websites. De structuur van een website is eveneens erg belangrijk. Ken je ook die websites waar je 10 keer door moet klikken om op de juiste pagina te komen? Deze worden straft Google af. Er moet een logische structuur zijn met niet al te veel onderliggende niveau’s. De pagina’s moeten ook op een juiste manier aan elkaar gelinkt zijn en relevant zijn bij elkaar. Tevens gaat Google alle websites af en ‘indexeert’ deze, pagina’s die niet relevant genoeg zijn voor zoekresultaten dient u zelf ‘nofollow’ te maken. Op deze manier worden de pagina’s niet geïndexeerd.

Content op de website

Op iedere website is content belangrijk en vooral de mate waarin deze aansluit bij de doelgroep. Iedereen gebruikt zijn eigen zoekwoorden en een 18 jarige student zal vaak op een andere manier zoeken dan een 60+er. Een gedegen zoekwoordenonderzoek is dus op zijn plaats. Je moet de juiste combinatie van relevante content met aansluitende zoekwoorden zien te vinden. Uit een zoekwoorden analyse zal naar boven komen op welke zoekwoorden het meest wordt gezocht. Het zal je nog verbazen wat voor combinaties hier uit kunnen komen. Uit ervaring is gebleken dat er een groot verschil tussen gedachten en werkelijkheid zit. Een zoekwoordenanalyse kan van toepassing zijn op zowel SEO als SEA(Search Engine Advertising). Bij de geschreven content is het belangrijk dat de teksten en kopjes op een juiste manier worden weergegeven voor optimale resultaten.

Linkbuilding

Om er voor te zorgen dat je website online goed vindbaar is is het belangrijk dat je een krachtig linkprofiel hebt. Een linkprofiel wil zeggen dat er naar je website gelinkt wordt vanaf andere websites. Op deze manier krijgt je website meer kracht en komt deze hoger in de ranking. Echter moeten het wel kwalitatieve links zijn. Een aannemer heeft bijvoorbeeld niks aan een verwijzing van een bakker. Er zijn twee typen linkbuilding te herkennen namelijk offsite en onsite. Offsite gaat over externe links. Bij deze is het belangrijk om in kaart te brengen welke wel goed zijn voor je website en welke niet. Ongunstige links moeten verwijdert worden. Onsite linkbuilding zegt het eigenlijk al namelijk op de website zelf. Een voorbeeld hiervan is het menu op de website. Hierbij maak je paginaverwijzingen naar je eigen website. Op deze manier wordt het voor de gebruiker én voor Google gemakkelijker om te navigeren door de website.

SEO campagne

Door een SEO onderzoek uit te laten voeren ben je verzekerd van duidelijke transparante informatie. Bovenstaande onderdelen worden onderzocht en je krijgt een uitgebreid SEO rapport waar je vrijblijvend mee uit de voeten kunt. Mocht u er voor kiezen om een SEO campagne te willen starten houdt er dan rekening mee dat SEO op de lange termijn gericht is.

 

Gelezen 1196 keer Laatst aangepast op dinsdag, 29 september 2015 14:30

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een website waarop je gratis artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dien je cookies te accepteren en vervolgens te registreren en in te loggen op de website van UwArtikel.nl.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save