Een online kortingsactie opzetten

Date vrijdag, 13 november 2015 13:35 |   | 

Wanneer je een onderneming hebt wil je er een gegarandeerd succes van maken. In het begin is je bedrijf nieuw en komen mensen graag een kijkje nemen. Op dat moment moet je de klanten aan je zien te binden. Je introduceert unieke producten of diensten om je in een niché markt te bevinden. Om de aandacht van potentiële klanten te trekken wil je een kortingsactie opzetten. Je hebt dit echter nog nooit gedaan en totaal geen idee hoe je hier aan moet beginnen.

Doel van de actie

Allereerst moet je jezelf afvragen wat het doel van de actie moet zijn. Ben je opzoek naar meer naamsbekendheid, nieuwe klanten, meer traffic of wil je oude klanten belonen. Vervolgens moet je een goed concept bedenken. Wanneer je weinig ervaring hebt met het opzetten van een kortingsactie kan dit nogal lastig zijn. Hoe veel korting ga je precies aanbieden en op welk product? Het moet voor jezelf natuurlijk geen financiële dooddoener worden. Om er zeker van te zijn dat je een goede actie opstart kun je contact opnemen met een marketingbureau. Zij zullen onderzoek doen naar de doelgroep, je producten en op welke kanalen de actie het beste zou werken.

Search Engine Advertising(SEA)

Een van de meest doeltreffende opties voor tijdelijke marketing is het inzetten van Search Engine Advertising.(SEA) Dit is een betaalde vorm van adverteren.  Dit kan plaats vinden op diverse platformen. Facebook en Google zijn hierbij een van de beste. Nu kun je bij bijvoorbeeld Facebook prima zelf een advertentie campagne opstarten maar vaak blijkt dat deze minder effectief is dan wanneer deze door ervaren bedrijven wordt opgezet. Dit komt met name doordat zij weten welke trefwoorden zij moeten gebruiken en op welke tijdstippen een bepaalde doelgroep op Facebook zit.

 

Wanneer je begint met het opzetten van de advertentie moet je dus rekening houden met de doelgroep waarop je de advertentie richt. Uit onderzoek is gebleken dat het succes van een advertentie voor 70% wordt bepaald door de bijbehorende afbeelding. De afbeelding moet als een echte “click-bait” worden gezien. Click-bait wil zeggen dat ergens op geklikt wordt zonder dat het echt interessant hoeft te zijn. Het gaat hierbij puur om de klik zelf. Bij de afbeelding zet je een klein stukje tekst. Je benoemt de grootste voordelen en bied eventueel korting aan. Tevens moet je er voor zorgen dat er altijd een call-to-action bij zit zoals: Bestel nu direct.

Nu de advertentie is opgesteld moet je deze gaan plaatsen. Op Facebook zijn hiervoor 3 verschillende mogelijkheden. Zo kun je deze in de desktop newsfeed voorij laten komen. Of te wel de advertentie is gericht op computer/laptop gebruikers. Verder heb je nog de optie voor mobile newsfeed en voor de “right column” deze valt net buiten de newsfeed waardoor deze vaak over het hoofd wordt gezien. Persoonlijk zou ik zelf voor de mobile of desktop feed kiezen omdat hier simpelweg de meeste mensen op kijken. Als laatst stel je het budget in en kun je na de actie gaan evalueren.

 

Op dit moment heb je de advertentie opgezet en is de locatie waar de advertentie wordt getoond vastgesteld. Hierna kun je instellen aan welke doelgroep de advertentie getoond moet worden, op welk tijdstip en zelfs voor welk geslacht.


Wil je graag meer te weten komen over social media marketing? Bekijk dan ook eens dit artikel over social media marketing.

Gelezen 1099 keer

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een website waarop je gratis artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dien je cookies te accepteren en vervolgens te registreren en in te loggen op de website van UwArtikel.nl.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save