Inzicht in online marketing

Date maandag, 23 november 2015 19:07 |   | 
Inzicht in online marketing

Marketing verplaatst zich steeds meer naar de online wereld.Een aantal jaar geleden vond adverteren / marketing op een totaal andere manier plaats dan nu. Overal hingen posters door de steden. Reclames konden niet flikkerend genoeg getoond worden, alles moest opvallen. Ook de brievenbus puilde uit met reclamefolders en flyers. Hoe meer hoe beter dacht men.

 

Tegenwoordig gaat het een stuk anders. Advertenties vinden nu meer online plaats dan fysiek. Op nagenoeg iedere website zie je reclame banners en krijg je de mogelijkheid om je te abonneren op een nieuwsbrief. Maar ook Search Engine Optimalization(SEO) en Search Engine Advertising(SEA) zijn vormen van online marketing. Bij SEA worden advertenties via Google betaald.(deze advertenties worden ook wel AdWords genoemd) Je stelt de campagne op een dusdanige manier in dat bij bepaalde trefwoorden jou advertentie naar boven moet komen. Wanneer iemand hier op klikt wordt er een klein bedrag van jouw toegewezen budget afgeschreven. Is een maximum bedrag behaald of de vastgestelde datum bereikt? Dan stopt de campagne.

 

Naast adverteren valt social media ook onder online marketing. Social media wordt met de dag groter en groter en er komen steeds meer platformen bij. De grootste spelers op dit moment zijn Facebook, Instagram en LinkedIn. Wanneer je op Facebook veel volgers hebt kun je nieuwtjes gaan delen en acties aankondigen. Op deze manier stijgt de conversie vaak. Maar hoe weet je nu wat naar aanleiding van social media is aangeschaft of via Adwords?

Online dashboard

Wanneer je als bedrijf zijnde van verschillende online kanalen gebruik maakt kan het lastig zijn om er achter te komen wat via bijvoorbeeld social media verkocht is en wat via een directe zoekactie. Je zou dit kunnen oplossen door bij een bestelling iets te maken waarbij iedereen moet invullen via waar hij of zij bij dit product gekomen is. Echter is dit geen betrouwbare manier doordat iedereen zo maar wat in kan vullen. Het antwoord ligt bij een online dashboard. Maar wat is dat eigenlijk?

Een online dashboard zorgt er voor dat je Kritische Prestatie Indicatoren(KPI’s) kunt monitoren. Bedrijven zoals Cyffer hebben een dashboard ontwikkeld welke precies kan laten zien waar je naar op zoek bent. Wel moet deze specifiek voor jouw bedrijf worden ingesteld. Zo kunnen er diverse overzichten gegenereerd worden omtrent de:

 

Website: hoeveel bezoekers had ik deze maand vergeleken met vorig jaar en hoelang bleven zij op onze website?

E-commerce: heb je een fysieke webwinkel en een webshop? Laat een E-commerce overzicht genereren in de online verkoop. Op deze manier weet je of de webshop winstgevend voor je is of niet.

Adwords: zie direct hoeveel er op een advertentie is geklikt en of hierna een aankoop is verricht. Je kunt hierdoor precies zien hoeveel een advertentie heeft opgeleverd. Op deze manier kun je er dus achter komen of Adwords rendabel zijn of niet.

 

Social media:  in plaats van verschillende metingtools te gebruiken kan Cyffer al je Social media kanalen in een handig overzicht tonen. Je ziet precies welk platform de meeste interactie bezorgt.


Het dashboard dient door service van Cyffer geconfigureerd te worden.

Gelezen 629 keer Laatst aangepast op maandag, 23 november 2015 19:10

Blij met UwArtikel.nl?

Doe UwArtikel.nl een kleine donatie zodat we onze diensten kunnen blijven verbeteren.

bedrag:
 EUR

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een platform waarop je eenvoudig artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dient u een gebruikersaccount aan te maken en daarmee in te loggen. Hiervoor dient u toestemming te geven aan UwArtikel.nl om cookies te mogen plaatsen op uw apparaat.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Ga naar boven