Succes op Facebook met een social media strategie

Date vrijdag, 17 juni 2016 13:13 |   | 

Anno 2016 zijn bijna alle bedrijven in Nederland actief op social media. Niet alleen social media platform Facebook, maar ook de platformen Instagram en Snapchat worden door bedrijven veelvuldig ingezet om te communiceren met hun doelgroep. Hierdoor is het online medialandschap gevuld met enorme hoeveelheden content, zoals advertenties, video’s en foto’s. Om die reden is het als bedrijf niet meer voldoende om alleen aanwezig te zijn en simpelweg continu te adverteren op deze social media kanalen. Het vergt een uitgedachte strategie om Facebook gebruikers aan jouw merk of bedrijf te binden en uiteindelijk te laten converteren. Dit omdat gebruikers, met name jongere gebruikers, steeds meer gewend zijn geraakt aan advertenties op social media platformen. Wanneer de content in de advertenties op Facebook niet relevant en opvallend is leveren deze advertenties niet de beoogde resultaten op. In dit artikel geven wij jou 3 tips om succes op Facebook met adverteren te behalen.

Tip 1: Zorg voor continuïteit

Bij iedere campagne, zowel een offline als online campagne, is het belangrijk om met regelmaat aanwezig te zijn op de plaatsen waar jouw beoogde doelgroep zich bevindt. Dit om te zorgen voor continuïteit en om in beeld te blijven bij jouw doelgroep zodat jouw campagneboodschap goed overgebracht kan worden. Zorg er daarom voor dat de Facebook campagne die je opzet een niet te korte looptijd heeft en dat je vaker dan een keer per jaar adverteert op Facebook. Je moet Facebook gebruikers immers de gelegenheid bieden om zich door jouw Facebook advertenties over te laten halen om toch door te klikken op jouw advertentie. Het kan effectief zijn om naast een Facebook campagne ook andere media kanalen in te schakelen om de zichtbaarheid bij de doelgroep te vergroten. Dit wordt ook wel crossmediale communicatie genoemd. Wel is het belangrijk om Facebook gebruikers niet overal te achtervolgen met advertentie uitingen. Vaak wordt dit namelijk als storend ervaren.

Tip 2: Zorg ervoor dat je opvalt

Campagnes die succesvol zijn op Facebook hebben over het algemeen een ding gemeen. De succesvolle Facebook campagnes zorgen ervoor dat ze opvallen bij de juiste Facebook gebruikers tussen alle andere advertenties, video’s en berichten. Maar hoe zorg je er nou voor dat je opvalt in het overvolle Facebook landschap? Het is lastig om specifieke dingen te benoemen die ervoor zorgen dat jouw doelgroep een Facebook advertentie van jou als opvallend genoeg ervaart. Wanneer het geheim achter het succes van Facebook advertenties volledig ontrafeld zou zijn, zouden er geen heuse specialisten zijn met Facebook als expertise. Wel vallen sommige Facebook campagnes omdat ze persoonlijk, inspirerend en informerend zijn.

Tip 3: Pas segmentatie en personalisatie toe

Facebook biedt uitgebreide mogelijkheden om de juiste doelgroepen voor jouw Facebook advertentiecampagnes te segmenteren. Is jouw product of dienstverlening geschikt voor diverse doelgroepen, maar verschillen de koopargumenten van deze doelgroepen? Kies er dan voor om niet met een Facebook advertentiecampagne slechts een boodschap over te brengen aan de gehele doelgroep, maar om met diverse campagnes gepersonaliseerde boodschappen te zenden naar de gesegmenteerde doelgroepen. Hierdoor is jouw Facebook advertentiecampagne veel effectiever.

 

Gelezen 257 keer Laatst aangepast op vrijdag, 17 juni 2016 13:15

Blij met UwArtikel.nl?

Doe UwArtikel.nl een kleine donatie zodat we onze diensten kunnen blijven verbeteren.

bedrag:
 EUR

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een platform waarop je eenvoudig artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dient u een gebruikersaccount aan te maken en daarmee in te loggen. Hiervoor dient u toestemming te geven aan UwArtikel.nl om cookies te mogen plaatsen op uw apparaat.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Ga naar boven