Wat eet je om af te vallen?

Date zaterdag, 25 april 2015 15:11 |   | 
Juice Plus+ COMPLETE

Je hebt je waarschijnlijk al vaak afgevraagd, wat je nou wel en niet kunt eten als je af wilt vallen. Er zijn zoveel verschillende theorieën en zoveel diëten, dat je van het ene naar het andere dieet geslingerd kunt worden, zonder enig houvast te hebben.

Mijn ervaring is dat je altijd afvalt als je helemaal overschakelt op natuurlijke onbewerkte plantaardige voeding en hierbij voldoende beweegt. Je hoeft hierbij absoluut geen honger te lijden. de voeding rauw of gekookt is, maak niet eens zoveel uit.

Overgewicht ontstaat door teveel dierlijk voedsel (vlees, vet, zuivel) en door bewerkt, geraffineerd voedsel (bijvoorbeeld suiker, wit meel en witte rijst). Stop je hiermee, dan val je vanzelf af.

Het kan even duren, omdat je spijsvertering zich aan moet passen, maar het gebeurt vanzelf.

Vermijd koffie en alcohol

Ook koffie en alcohol zijn dingen die je beter kunt vermijden, omdat ze de eetlust opwekken.

Drink gedurende de dag in ieder geval veel water. Het helpt je afvalstoffen af te voeren.

Rauw voedsel

Rauw voedsel is ideaal als je af wilt vallen, omdat het sneller vult dan gekookt voedsel.

Bovendien bevat het meer vitaminen, mineralen, essentiële vetzuren en aminozuren, stoffen die de meeste mensen tegenwoordig tekort komen. Het zou heel goed kunnen, dat je behoefte om teveel te eten door een tekort aan goede voedingsstoffen in je voeding komt. Hierdoor krijg je behoefte aan meer eten, terwijl het eigenlijk om meer voedingsstoffen gaat.

Zorg je dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt in je dagelijkse voeding, dan zal de neiging om teveel te eten vanzelf verdwijnen. Je krijgt dat wat je nodig hebt binnen met kleinere hoeveelheden eten.

Geraffineerde voeding heeft verschillende nadelen:

  • Het levert geen voedingsstoffen
  • Het belast het lichaam door voedingsstoffen te roven voor de vertering ervan
  • Het levert veel afvalstoffen en verzuring op

Dierlijk voedsel heeft verschillende nadelen:

  • Het levert veel afvalstoffen op en is verzurend
  • Het vraagt veel energie om te verteren
  • Het is niet erg milieu vriendelijk, de productie vraagt veel energie
  • De meeste dieren worden tegenwoordig slecht behandeld
  • Melkproducten worden door veel mensen slecht verdragen
  • Melkproducten worden door pasteurisatie moeilijker verteerbaar
  • dierlijk voedsel bevat vaak veel calorieën

Onbewerkte rauwe plantaardige voeding heeft veel voordelen:

  • Het bevat veel voedingsstoffen
  • Het bevat weinig calorieën
  • Het werkt reinigend en basisch
  • Het belast het lichaam minimaal
  • Het vult heel goed

Als je bovenstaande lijstjes ziet, begrijp je waarom volwaardige, rauwe, plantaardige voeding de oplossing voor het tegenwoordige overgewicht is. Vroeger, toen overgewicht veel minder voorkwam, aten de mensen veel meer onbewerkte plantaardige voeding. Je blijft er op een natuurlijke manier gezond bij en bereikt vanzelf je ideale gewicht.

Is het nodig 100% rauw te gaan eten?

Wat mij betreft is dit niet nodig. Wat ik je wel adviseer is om 100% volwaardige plantaardige voeding te eten totdat je op je streefgewicht bent.

Je kunt bijvoorbeeld besluiten om twee maaltijden per dag een Juice Plus+® COMPLETE maaltijd shake te nemen en de derde rauw of gekookt (groentesoep, gekookte granen en gestoomde groenten).

Als je weer op je streefgewicht bent, kun je af en toe wat dierlijk voedsel toevoegen naar behoefte. Geraffineerde producten kun je voortaan beter laten staan, ze leveren je niets op.

Je eet ze uit gewoonte of om emotionele reden. Je kunt jezelf beter aanleren hier goede alternatieven voor in de plaats te nemen.

Wat kun je wel eten?

Ontbijt en Lunch:

3e Maaltijd:

  • Quinoa, amaranth, gierst, boekweit, bruine rijst, (zoete) aardappel
  • Maaltijd salade
  • Groentesoep
  • Vlees, vis, ei
  • Gestoomde groente
  • Gekookte bonen
  • Sojaproducten
  • Rauwe lasagne

Tussendoor:

  • Gedroogd en vers fruit
  • Nootjes/zaden
  • Rijstwafels
  • Rauwe groenten
  • Verdund vruchtensap
  • Groentesap
  • Kruidenthee/water
  • Avocado
  • Lijnzaad cracker
  • Zuurdesem boterham
  • Salade

Deze lijst is een voorbeeldlijst.

Hij geeft je een idee wat je allemaal kunt doen.

Op je gezondheid!

Gelezen 1237 keer Laatst aangepast op zaterdag, 25 april 2015 17:22

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een website waarop je gratis artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dien je cookies te accepteren en vervolgens te registreren en in te loggen op de website van UwArtikel.nl.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save