Waarom afvallen met Juice PLUS+ makkelijker is

Date zaterdag, 25 april 2015 16:27 |   | 
Juice Plus+

Wilskracht en bloedsuiker.
    
Heb je regelmatig onbedwingbare trek in zoetigheid, snelle calorieën en/of vette voeding, dan is je bloedsuiker waarschijnlijk uit balans.
Dit is één van de grootste gezondheidsproblemen in de westerse samenleving, dus je bent niet de enige.

Misschien denk je wel dat je te zwak bent om af te vallen of dat je niet genoeg wilskracht hebt.
Maak je geen zorgen, dit programma draait niet alleen om wilskracht.

Natuurlijk is het belangrijk dat je vast besloten bent om af te vallen en je je doel goed voor ogen houdt. Toch is wilskracht maar een klein stukje van het verhaal.

Een stabiele bloedsuiker is de sleutel naar succes.
Hierdoor kun je gekke behoeftes gaan beheersen en wordt afvallen makkelijk.

Wat is bloedsuiker?

Het bloedsuikergehalte is de hoeveelheid glucose die in het bloed zit.
Officieel heet dat bloedglucose, maar voor het gemak noemen we het vaak bloedsuiker.
Het lichaam haalt bloedsuiker vooral uit voeding.

Koolhydraten die we eten, zoals in brood, granen en aardappelen, komen als glucose in het bloed terecht.
Deze bloedsuiker gaat het hele lichaam door en geeft alle cellen energie.
Daarom is bloedsuiker van levensbelang: we kunnen niet zonder.

Als we een tijdje niet eten, maakt het lichaam via de lever zelf wat bloedsuiker aan uit opgeslagen kleine voorraden.
Als je een stabiele bloedsuiker hebt, dan wil dat zeggen dat je lichaam de hele dag ongeveer dezelfde hoeveelheid suiker en energie heeft, zodat je op een constant niveau kunt functioneren en presteren.

Een wisselende bloedsuiker geeft bloedsuikerpieken en dalen.
Tijdens een piek barst je even van de energie, tijdens de erop volgende dip kun je last hebben van prestatie vermindering, hongergevoelens, een slap gevoel, beven of trillen, behoefte aan suiker, behoefte aan alcohol of hoofdpijn en duizeligheid.

Hoe bereik je een stabiele bloedsuiker?

Onderstaand plaatje kan je helpen te begrijpen hoe je bloedsuiker werkt.

 bloedsuiker

Stel, je ontbijt met veel zoetigheid (de rozerode lijn in het plaatje).
Je bloedsuiker krijgt een piek en je voelt je lekker.
Je hebt energie en gebruikt die. Hierdoor neemt het bloedsuiker niveau weer af.
Ook gaat je lichaam iets doen aan zo'n suikerpiek, omdat hij niet natuurlijk is.

Gevolg: je bloedsuiker is nu ineens weer te laag.
Je voelt je moe en krijgt een onbedwingbare trek in zoetigheid of ander eten (honger in het plaatje). Je eet, je bloedsuiker stijgt, je voelt je even goed en de vicieuze cirkel start opnieuw.
Voor jou lijkt het wel alsof je lichaam een eigen leven leidt.

Wat kunnen je hier nu aan doen?

Het geheim om makkelijk af te vallen, is om je bloedsuiker te balanceren, d.w.z. dat je bloedsuiker voortdurend in evenwicht blijft en geen sterke pieken en dalen heeft.

Hoe bereik je dit?

Door goeie volwaardige voeding te gebruiken zonder suiker en geraffineerde koolhydraten.
We noemen dit laag-glycemische voeding (met een laag suikergehalte).
Wist je dat wit meel, witte pasta en witte rijst zich in je lichaam op dezelfde manier gedragen als suiker en dus heftige bloedsuikerschommelingen veroorzaken?

Wat kun je wel eten om je bloedsuiker te balanceren?

Om door de dag heen een stabiele bloedsuiker te hebben, is het belangrijk dat je begint met een gezond ontbijt zonder wit meel of suikers en met voldoende eiwitten en voedingsstoffen.
En verder is het belangrijk om alle suiker te vermijden.

In het begin kan dit even lastig zijn en is het belangrijk je te blijven focussen op je doel.
Na een paar dagen zal je merken dat het veel makkelijker wordt.

En let op …. in 80% van de kant en klaar producten in de supermarkt zit suiker, dus ga vooral ingrediënten lijsten lezen als je dat nog niet deed.

Welke suikers zijn er?

Commerciële vormen van suiker zijn bijvoorbeeld sucrose, dextrose, lactose, sacharose, maltose en fructose. Eigenlijk alle ingrediënten die op –ose eindigen.
De meest natuurlijke toegevoegde suikers zijn de fructose (fruitsuiker) en maltose (granensuiker).

Zoek je een goeie vervanger voor suiker, dan raad ik je aan om Stevia te gebruiken.
Dit bestaat in druppelvorm, poedervorm en tabletjes.
Het komt van een plantje, is mierzoet en heeft bijna dezelfde smaak als suiker.
Groot voordeel van Stevia is dat het ook nog eens je bloedsuiker balanceert.

Wat kun je dagelijks eten om je bloedsuiker te balanceren?

Misschien voel je het hem al aankomen … de Juice PLUS+ COMPLETE maaltijd shake is de ideale start van je dag.
Deze shake, die goedgekeurd is als volwaardige maaltijdvervanger, stabiliseert je bloedsuiker.
Het is wel belangrijk dat je er niet teveel suikers in de vorm van vruchtensap of zoet fruit aan toevoegt.
Je kunt hem het beste mengen met een melkproduct of melkvervanger.
Dit voegt extra eiwitten toe, waardoor je je ook langer verzadigd voelt.

Ons advies is om te stoppen met alle suiker en geraffineerde producten, zoals koekjes, snoepjes, zoutjes, wit brood, crackers, witte rijst en “gewone” pasta.
Hiervoor in de plaats neem je de Juice PLUS+ COMPLETE maaltijd shake, groente, niet te zoet fruit (bessen, bramen, frambozen, citroen, zure appel) en een warme maaltijd op basis van volwaardige producten (volle granen, bonen, groente, niet zoet fruit, zeewier, wilde planten, noten/zaden, wat dierlijk eiwit).
Je zult merken dat je trek tussendoor na een paar dagen vanzelf verdwijnt.
Je lichaam krijgt wat het nodig heeft en afvallen wordt makkelijk.

Onze eigen ervaringen

Hier thuis hebben we sinds we Juice PLUS+ gebruiken nauwelijks meer zoetigheid in huis.
Niemand heeft er behoefte aan.
Helemaal zonder wilskracht is iedereen van de suiker af.
Alle koekjes en snoep bleven ineens liggen.
Mijn stevige dochter van bijna 13 jaar, die veel liep te snoepen, vergat het ineens en begon af te vallen.
Zelf viel ik ook een kilo per week af, wat niet nodig was. Ik had het niet eens door.
Nu weet ik dat ik naast de Juice PLUS+ gewoon meer moet eten, om op een gezond gewicht te blijven.
Ook van anderen horen we dat afvallen ineens heel makkelijk gaat met Juice PLUS+.

Trek in zoet?

En wat doe je als je toch ineens heel veel zin krijgt in iets zoets?
Hier thuis nemen we dan een laag-glycemische Juice PLUS+ COMPLETE maaltijdreep met een kop thee of glas water, wat gedroogd fruit en een handje nootjes of een stuk vers fruit.
Op die manier kunnen we weer uren vooruit.
Voorbereid zijn is daarom erg belangrijk.
Zorg dat je altijd iets gezonds in huis of bij je hebt, zodat je niet in een hongerige bui naar ongezonde dingen hoeft te grijpen.

Het is eigenlijk allemaal zo logisch … ;-)

Je lichaam in balans

In de orthomoleculaire geneeskunde wordt vooral chroom gegeven om bloedsuiker te balanceren. Het leuke van de Juice PLUS+ COMPLETE maaltijd shake en de Juice PLUS+ Capsules is dat alle vitaminen, mineralen en enzymen erin zitten in een goed opneembare vorm.

Tekorten, zoals die aan chroom, worden vanzelf aangevuld en ook op deze manier valt de verminderde behoefte aan zoetigheid door het nemen van Juice PLUS+ te verklaren.

Je lichaam krijgt alles wat het nodig heeft en komt in balans en tot rust.
 
Op je gezondheid!

Gelezen 40680 keer Laatst aangepast op zondag, 15 mei 2016 22:37

Blij met UwArtikel.nl?

Doe UwArtikel.nl een kleine donatie zodat we onze diensten kunnen blijven verbeteren.

bedrag:
 EUR

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een platform waarop je eenvoudig artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dient u een gebruikersaccount aan te maken en daarmee in te loggen. Hiervoor dient u toestemming te geven aan UwArtikel.nl om cookies te mogen plaatsen op uw apparaat.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Ga naar boven