Usability en conversie

Date maandag, 11 mei 2015 08:32 |   | 

 

 

 

Je website heb je, zeker als bedrijf zijnde, met een bepaald doel. Misschien lever je diensten en wil je er met je website voor zorgen dat je meer klanten krijgt. Of je hebt een fysieke winkel en je wilt internet als extra verkoop kanaal gebruiken. Of als enige verkoop kanaal, als je alleen een webshop hebt. Kortom, je wilt meer uit je website halen. Dan zijn er een aantal dingen belangrijk. Allereerst moet je natuurlijk een website hebben, maar dan is het ook belangrijk dat je bezoekers op je website krijgt. Zonder bezoekers kan er natuurlijk geen interactie plaatsvinden en zonder interactie zul je niets verkopen. Hoe krijg je meer bezoekers op je website?

Online advertising

Er zijn natuurlijk meerdere manieren om bezoekers naar je website te krijgen. Zo is er natuurlijk de zoekmachine Google, hiermee zoeken de meeste mensen misschien wel naar jouw product of dienst. Om in de gratis zoekresultaten te komen kun je gebruik maken van zoekmachine optimalisatie. Dit wordt ook wel seo genoemd en zou een belangrijk onderdeel van je algehele marketing strategie moeten zijn. Het is echter wel een wat langere termijn strategie. Als je hier nog geen gebruik van maakt en je wordt niet goed gevonden waardoor je weinig bezoekers hebt dan kun je gebruik maken van online advertising.

Door te adverteren, bijvoorbeeld in de zoekmachines of of social media zoals Facebook kun je op een snelle manier meer en de juiste bezoekers naar je website krijgen. Bezoekers die gerichte zoekwoorden in de zoekmachines invoeren kun je op deze manier benaderen. En bij Facebook advertising kun je door de vele data die ze beschikbaar hebben heel gericht je doelgroep specificeren en benaderen om de juiste bezoekers op je website te krijgen. Hier kun je namelijk ook een doelgroep specificeren op basis van de interesses die ze hebben of pagina’s die ze liken. En door middel van re-targeting kun je mensen benaderen die al op je website zijn geweest.

Het is redelijk eenvoudig om snel een online advertising campagne op te zetten. Echter is het makkelijk om deze niet op de juiste manier op te zetten zodat het adverteren extra veel geld kost. Zet hiervoor een bureau als ID Factory voor in om zo een zo hoog mogelijk rendement te behalen.

Conversie

Heb je genoeg bezoekers, dan is het belangrijk dat ze converteren. Anders heb je er nog niets aan. Zijn er geen of weinig conversies dan kun je aan conversie optimalisatie denken. Misschien heb je wel eens gehoord over conversie optimalisatie. Of erover gelezen. Dan lees je misschien wel dat het belangrijk is om naar de knop van je contact knop te kijken. Het veranderen hiervan kan inderdaad een positief effect hebben. Maar belangrijker is het nog om naar de usability van je website te kijken.

Test je website in verschillende browsers en zorg dat het op alle browsers werkt. Dat elementen op de juiste plek zitten en dat formulieren werken. Dit is een stap die nogal eens wordt vergeten maar die wel heel belangrijk is. Heel vaak zijn er struikelpunten waardoor een website in een bepaalde browser niet werkt. Heb je de tests niet gedaan en zie je in Google Analytics dat er geen conversies zijn van bezoekers met browser X, dan is de kans groot dat wanneer je met die browser je website gaat bekijken je problemen tegenkomt. Door met genoeg browsers en apparaten je website te testen voordat deze live gaat kun je deze problemen voorkomen.

 

 

 

Gelezen 743 keer

UwArtikel.nluwartikel logo
UwArtikel.nl is een website waarop je gratis artikelen kunt plaatsen.

Om artikelen te plaatsen dien je cookies te accepteren en vervolgens te registreren en in te loggen op de website van UwArtikel.nl.

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save